A 2014-es Világbajnokságon volt szerencsém több Nyilvános Beszéd Világbajnokkal is beszélgetni. Mark Brown volt az egyikük (World Champion of Public Speaking 1995), aki professzionális motivációs beszélő és fiatalkorúaknak segít iskolákban, hogy rátaláljanak a saját útjukra, mondott egy számomra nagyon hasznos gondolatot.
Érdemes tudni, hogy kutatások alapján 10 percig vagyunk képesek radikális változtatás nélkül elnyerni a közönség figyelmét. Ha megnézünk egy Apple bejelentést, akkor kb. 10 percenként váltás van a színpadon. Vagy az előadó személye, vagy a beszéd tárgya, vagy a tartalom jellege (előbeszéd–»video, élőbeszéd–»termékbemutató) cserélődik. Ezzel képesek újabb 10 percre megnyerni a közönség figyelmét.
Mark szerint ez mellett egy jó 7 perces beszéd nem úgy születik, hogy van egy 10-15 perces anyagom, amit megnyirbálok, hanem úgy, hogy van egy ütős 3 perces beszédem és mélységet töltök bele a történetek kibontásával és az üzenet alátámasztásával. Szerinte, ami 3 percben nem ütős, az 7, 10 vagy 90 percben sem lesz az.
Legyen egy erős üzenetetek, amit szeretnétek, hogy a közönség elvigyen haza magával és ehhez erős alátámasztó történet(ek). Minél rövidebb formában működőképes a beszéd, annál jobb.